Sayac


Fatih Lütfü AYDIN
Hoş Geldiniz

iSLÂM BiLGiSi


İSLÂM BİLGİSİ

http://fatihltfaydin.tr.gg/-iSLAM-Prof-.-Dr-.-Suleyman-Ates.htm


 


Pedagojik Formasyon ( Çocuk Eğitimi üzerine Verilen Eğitim ) kursunda bir konu anlatılırken,önce tanım yapılması sonra tarihçeden bahsedilmesi gerektiğini vs. vs. öğrenmiştim. Bunlar sırasıyla;

tanım, tarihçe, konunun artıları yani olumlu özellileri, eksileri yani olumsuz özellikleri, olumsuzlukları gidermek için verilecek çözüm önerileri ile anafikir idi.

http://dogm.meb.gov.tr/ders_kitaplari.html  Kısa yolundan indirdiğim Kelam, Fıkıh, Hadis, Tefsir gibi İmam Hatip Lisesi Kitaplarını okurken, kitapların 1. Ünitelerinin yukarıda ki

açıklamaya benzer

bir şekilde düzenlendiğini gördüm. Aklıma bunları kodlayarak formüllendirme tekniği geldi. Ör. İşletme İşlevleri [( İşletmenin Fonksiyonları, Görevleri, Yaptığı işler ) (örneğin perdenin işlevi

dışarıdan içerinin görünmesini önlemektir.)]; Finans, İş gören, Satın alma,Halkla ilişkiler, Araştırma Geliştrme ( Arge ) Muhasebe, Yönetim, Üretim ve Pazarlamadır. Ben bu işlevleri

FİSHAMYÜP olarak kodlamıştım. Aynı işi konu anlatımında izleyecek olursak bu TTKAY+--ÖN.ANAFİKİR ( Tanım, Tarihçe, Konusu, Amacı, Yöntemi, Artıları, Eksileri, Eksileri Gidermek için

Alınacak Önlem Önerileri, Anafikir ) olabilir. Dersleri bu formüle uyarlayarak anlatmak olasıdır ( mümkündür ). Yalnız tanımlar sözlük anlamları ve terim anlamları olarak 2 türlüdür.Terim ya da kavram bir

ilim alanına ait özel kelimedir. Eskiler buna ıstılah da derler. Örneğin üçgen, matematik ilim alanına ait özel bir kelime olduğu için kavramdır.

Bir ilimin konusu demek incelediği, üzerinde çalışmalar yaptığı alan demektir. Ör. Coğrafya, yeryüzünü inceler o zaman konusu yeryüzüdür.

Bir ilimin amacı demek o ilmin yaptığı çalışmalardan elde edilen; ürünler, sonuçlar demektir.

Yöntem: amaca ulaşmak için izlenen yoldur. Usül ve metot da denir.



    
  FIKIH     
  FIKIH 2     

 

  HADİS     

 

 
TEFSİR 2     

 

iSLAM  TARiHi       SİYER       TEMEL DİNİ BİLGİLER         KARŞILAŞTIRMALI
DİNLER TARİHİ
   HİTABET
ve MESLEKİ UYGULAMA
     
;
 

FELSEFE, MANTIK ve DAVRANIŞ BİLİMLERİ

NAHL-93

Bismillâhirrahmânirrahîm

Ve lev şâallâhu le cealekum ummeten vâhideten ve lâkin yudıllu men yeşâu ve yehdî men yeşâ’(yeşâu), ve le tus’elunne ammâ kuntum ta’melûn(ta’melûne).

1. ve lev şâe allâhu : ve eğer Allah dileseydi 
2. le ceale-kum : elbette sizi kıldı 
3. ummeten : bir ümmet 
4. vâhideten : bir tek 
5. ve lâkin : ve lâkin, fakat 
6. yudıllu : saptırır, dalâlette bırakır 
7. men yeşâu : dilediği kimseyi 
8. ve yehdî : ve hidayete erdirir 
9. men yeşâu : dilediği kimseyi 
10. ve le tus'elunne : ve elbette sorulacaksınız, sorgulanacaksınız 
11. ammâ (an mâ) : şeylerden 
12. kuntum : siz oldunuz 
13. ta'melûne : yapıyorsunuz

Yaşar Nuri Öztürk : Allah dileseydi, elbette ki sizi birtek ümmet yapardı. Ama O, dilediğini saptırıyor, dilediğini de iyiye ve güzele kılavuzluyor. Yapıp ettiklerinizden mutlaka sorgu-suale çekileceksiniz.
ta’melûn(ta’melûne)

13. ta'melûne : yapıyorsunuz

Not: Ayetin Latin harfli metnine bakacak olursak, ayetin sonu “ta’melûn” ile bitiyor. Bu kelime amel ( iş, işyapma ) kelimesi ile aynı köktendir. Demekki Hz.Allah’ımız bizleri yaptığımız işlerden sorumlu tutacak. F.L.A.

Ayrıca Zuhruf Suresi, 44. Ayet gereği Kur’an’dan da sorumlu tutulacağız. O zaman amellerimizi daha açıkçası davranışlarımızı Kur’an’a göre belirlemeliyiz.
Kur’an’a inanmayanlar da davranışlarını Evrensel Ahlak ve Hukuk İlkeleri’ne göre belirlemelidir.

O zaman dini öğrenmek isteyenler davranışları inceleyen Davranış Bilimleri ( Sosyoloji ve Psikoloji)’ ni de bilmelidir. Evren’in düzgün, kurallı ve harika işleyişini ve bir yaratıcı olmadan Evren’in olamayacağını düşündüren Felsefe ( Düşünmeyi sevme )’yi bilmelidir.
Doğru ve tutarlı ( çelişmesiz olan, zıtlık barındırmayan ) düşünme demek olan Mantık’ı da öğrenmelidir.
Psikoloji, bireylerin ruhunun yol açtığı bireysel davranışlarını inceler.
Sosyoloji ( Toplum Bilimi ) ise bireylerin ruhunun yol açtığı toplum içi davranışlarını
İnceler. Ör. Aynı takımı tutan taraftarların stadyumda birliktelik ruhundan kaynaklanan bir cesaret davranışı sergilemeleri.
Bilim; soyut yani elle tutulan, gözle görülen şeyleri, maddi şeyleri inceler. Bu yüzden; Psikoloji ve Toplum Bilimi ruhu inceleyemezler ancak onun neden olduğu; bireysel ve toplum içi davranışlarını inceleyebilirler.
Bütün bunlar dinle ilgili olduğundan Felesefe, Mantık ve Davranış Bilimlerini de TTKAY lı bir kalıpla yazmaya karar verdim. F.L.A.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

     

 

 
 

    MANTIK  1A
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 



   
 
 

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







 





     

 

     

 

                    
 

 


Sayfa Başına Dönün 

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol