Sayac


Fatih Lütfü AYDIN
Hoş Geldiniz

Hayiz

 

 

Hayız ( Âdet Görme )

 

Bakara Suresi

222. Sana âdet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsizlik veren bir haldir. Hayizli olduklari sirada kadinlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklasmayin. Iyice temizlendiklerinde, Allah'in emrettigi yerden onlara gidin." Su bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.

Kur’an şu 5 şeyi korumak için inmiştir.

1.       Can ( canın ruhsal ve bedensel sağlığı ve mutluluğu ).

2.       Mal.

3.       Özgür irade ve düşünce ve özgür iradenin ( arzunun, isteğin ), özgür düşüncenin korkmadan söylenebilmesi.

4.       Akıl sağlığı.

5.       Aile.

Kadının o ay içinde döllenmeyen yumurtalarının kanlı et parçaları şeklinde vücuttan atılması fiziksel bir kirlilik olduğundan  Kur’an bu ayette beden sağlığını koruyor olmalı ayrıca ayette O, insana rahatsızlık veren bir haldir dendiğine göre kadın o sırada ilişkiden acı duyuyor olabilir bu kadın için hem ruhsal hem de bedensel sağlık sorununa yol açtığı için Kur’an kadını korumak istemiş olabilir.

Demek ki. Hem cinsel olarak hem de mikrop kapacak şekilde bedensel olarak dokunma dışında kadınla normal yaşayışa devam edilebilir. Sonuç olarak Enbiya Suresi ayet 7’ ye göre işi uzmanına danışmak gerekir. Fatih Lütfü Aydın.

 

 

Enbiya Suresi

7. Senden önce de ancak kendilerine vahyettiğimiz erler gönderdik. Hadi, sorun zikir/Kur'an ehline, eğer bilmiyorsanız...

 

Elmalılı Hamdi Yazır’ dan

Bakara Suresi 222. ayet meali

Ey Muhammed! Sana kadınların ay başı halinden de soruyorlar. De ki: O bir eziyettir Onun için ay başı halinde oldukları zaman kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendikleri zaman ise Allah'ın emrettiği yerden onlara varın, yaklaşın Şüphesiz ki Allah çok tövbe edenleri de sever, çok temizlenenleri de sever.

 

222.

Ve yes'eluneke anil mehıyd* kul hüve ezen fa'tezilün nisae fil mehıydı ve la takrabuhünne hatta yathurn* fe iza tetahherne fe'tuhünne min haysü emerakümllah* innellahe yühıbbüt tevvabıne ve yühıbbül mütetahhirın

 

 

Bakara Suresi 222. ayet yorumu

MAHÎZ: Mimli masdar, mekan ismi veya zaman ismi olabildiğine göre; hayız, (aybaşı kanı) hayız yeri, veya hayız zamanı demek olur. Hayız, aslında dilde seyelan (akmak) anlamında alınmış olarak kadınların âdeti olan kan akıntısının ismidir, rahimden zaman zaman gelen kirli bir tabii salgı olup kişilere ve durumlara göre süresi farklılık gösterir. Bununla birlik t e en azı üç, en çoğu on gündür. İmam Şâfiî, en azı bir, en çoğu on beş gün olduğu ve İmam Malik, en az ve en çok müddetin belirlenmesinin mümkün olmadığı kanaatine varmışlardır. İki hayız arasındaki temizlik süresine "tuhur" denilir. Hayzın şer'î hükümler i, namaz ve oruca engel olması, mescide girmekten, Kur'an okumaktan ve mushafa dokunmaktan kaçınılması, kadının bununla bülüğa ermesi ve bu halde cinsel birleşmenin haram olmasıdır ki burada açıklanan da budur. Şöyle ki:

Sana hayız hakkında soru soruyorlar. Burada ve daha önceki âyette atıf (ulama) vavı ile buyrulması dolayısıyla bu soruların şarap ve kumarla birlikte sorulmuş olması ihtimal dahilindedir. Veya bu atıf, bu soruların müslümanlar tarafından sorulmuş olduğuna işarettir. Cahiliye A r apları hayızlı kadınlarla birlikte durmazlar, beraber yemek yemezlerdi. Yahudilerin ve Mecusilerin âdetleri de böyleydi. Hıristiyanlar ise hayza önem vermezler, cinsel birleşmede bile bulunurlardı. Nihayet ashabdan bir kaç kişi ile birlikte Ebüddehdah - A l lah hepsinden razı olsun Peygambere sordular, ifrat (aşırı gitme) ve tefrit (ihmalkâr davranma) arasında orta bir yol olmak üzere şu cevap indi:

De ki, o bir kirlilik, bir pisliktir. Yani yaklaşana tiksinme ile eziyet verecek murdar bir şeydir. Kokusu fena, rengi bozuk, karışımı kirli, pis, değersiz bir salgıdır. Dolayısıyla kadınlardan hayız zamanına veya hayız yerine özel olmak üzere çekilin, temizleninceye, temizlik haline girinceye kadar o kadınlara yaklaşmayın, yani cinsel birleşmede bul u nmayın veya dizlik altına (göbekle diz kapağı arasına) yanaşmayın. Temizlik sonunda temizlendikleri, yani boy abdesti alıp iyice temizlendikleri zaman, onlara Allah'ın emrettiği yerden gidin, şüphe yok ki Allah insanlık gereği meydana gelebilecek kusu r lardan dolayı çok çok tövbe edenleri sever. Ve tertemiz olmağa çalışanları, terbiye ve ahlâka aykırı davranışlardan ve pislikten sıyrılıp pampak olanları sever. O halde siz de Allah'ın sevdiği gibi olun ve Allah'ın sevdiklerini sevin.

 

 


Sayfa Başına Dönün 

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol