Sayac


Fatih Lütfü AYDIN
Hoş Geldiniz

Ahzap 36 ve 37

Acizane benim görüşüm de bu...

Ahzap, 36
Yaşar Nuri Öztürk
Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. Allah´a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş demektir. 

Ve mâ kâne li mu’minin ve lâ mu’minetin izâ kadallâhu ve resûluhu emran en yekûne lehumul hıyeratu min emrihim, ve men ya’sıllâhe ve resûlehu fe kad dalle dalâlen mubînâ(mubînen).
1. ve mâ : ve olmadı, olmaz
2. kâne : oldu
3. li mu'minin : mü'min bir erkek için
4. ve lâ : ve yoktur
5. mu'minetin : mü'min bir kadın
6. izâ kada allâhu : Allah hükmettiği zaman
7. ve resûlu-hû : ve onun resûlü
8. emran : emir, durum, hal
9. en yekûne : olması
10. lehum : onlar için
11. el hıyeratu : seçme, tercih, seçim hakkı
12. min emri-him : onların emrinden, onların işlerinden, kendi işlerinde
13. ve men : ve kim
14. ya'sıllâhe : Allah'a asi olmak, itaat etmemek
15. ve resûle-hu : ve onun resûlü
16. fe : artık, o taktirde
17. kad : oldu, olmuştu
18. dalle : dalâlette, saptı
19. dalâlen : dalâlet, sapıklık
20. mubînen : açıkça, apaçık

Ahzap, 37
Yaşar Nuri Öztürk
Hani sen Allah´ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah´tan kork!" diyordun ama, Allah´ın açıklayacağı birşeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah´ın emri yerine getirilmiştir.

Not: Ahzap, 36’nın iniş sebebi ile ilgili olarak Elmalılı Hamdi Yazır’ın anlatımına göre,
Peygamberimiz aynı zamanda köle olan evlatlığı Zeyd ile akrabası Zeyneb’in evlenmesini istiyor ( Resulün bir işte hüküm vermesi bu olabilir. ) ama Zeynep köle olduğu için Zeyd’i horluyor ve onunla evlenmek istemiyor.
Bu konuyla ilgili ayet olan Ahzap, 36’ya göre Allah ve Resulü bir konuda aynı hükmü vermiş oluyorlar.

Daha sonra devamı olan ayette Peygamberimizin Allah’ın açıklayacağı bir şeyden korktuğu ve Allah’dan çekinme yerine insanlardan çekindiği yazılıyor.
37. ayetin bu bölümü…
Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın.
Evlatlıkların gerçek evlat gibi olmadığı yani evlilik mahreminin evlatlıklar için geçerli olmadığını ortaya koymak için Allah’ın bir düzenlemesi olmakta bu ayetler.

Evlilik mahremi yani evlenilmesi yasak olan kişiler arasında bir erkeğin oğlunun eşi de vardır. Yani oğlu öldüğünde adam geliniyle evlenemez.

İşte Allah evlatlıklar için böyle bir durumun söz konusu olmadığını anlatmak için Zeyd olayını düzenlemiş olmalı. Doğrusunu Hz.Allah’ımız bilir. 


Saygılar ve sevgiler
F.L.A 
16.05.2017
Sayfa Başına Dönün 

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol