Sayac


Fatih Lütfü AYDIN
Hoş Geldiniz

Dini Notlar

 Ateizim; Yaratan’ı da adil olmadıkları için bütün dinleri de reddeden bir görüş.

Deizim ise evrenin mükemmelliğine ( tamlığına, eksiksizliğine ) bakarak, bir yaratanın varlığını kabul eden ama adil olmadıkları için bütün dinleri reddeden bir görüş.
Bence deistler mantıklarını kullandıkları için ateistlerden bir adım öndeler. Elbette ki ateistlerin de mantığı var ama demek ki kullanmıyorlar.
Not: Mantık; doğru ve tutarlı ( bir birini tutan, destekleyen; birbiriyle zıtlık oluşturmayan ) düşüncedir.

Şimdi ister deist ister ateist ve isterse Allah’a ve O’nun dinine inanan kişiler olsun herkes, diyalektiğin varlığını kabul eder. 


Devamı için....  Bk. yukarıdan ve soldan 6. sütun fatihltfaydin.tr.gg/Facebook-Yazilarim-2.htm




Kuranı Kerime paralel olan cemaatlerin/kitapların omurgasını oluşturan olmazsa olmaz 5 başlık!!!! (DARBEDEN ÇIKARILACAK DERSLER)

ŞEFAAT; lider olan kişi/kitabı yazan kişi, kendisine tabii olanları mahşer günü şefaat edip kurtaracağına inandırır. (Haşa Allah'tan kurtaracak). CEMAATİN AMACI; kurtuluşun kendinde olduğuna inandırmak. SONUÇ; "Şefaat tümüyle Allah’a aittir." (Zümer 44) Kurana göre şefaat yetkisi yalnız Allah'ta dır. KURAN'IN AMACI; kurtuluş yalnız Allah'ta dır. Onunda yolu amellerindir. KURTARICI OLARAK YALNIZ ALLAH'I BİLEN İNSAN MODELİ.
İSMET SIFATI; Peygamberlerin günahsız olduğunu söyleyerek, kendilerinin de hatasız olduklarını kendilerine tabi olanlara yuttururlar. CEMAATİN AMACI; verdiğimiz her görev hatasızdır. Sorgulamadan yapılsın. SONUÇ; "Ta ki Allah, senin geçmiş ve gelecek günahlarını bağışlasın" (Fetih 1-2) Hz. Muhammed (s.a.v) bile günah işlemiştir. KURAN'IN AMACI; sana emir veren peygamber bile olsa hata yapabilir. Verilen emir, Allah'ın emri mi yoksa peygamberin kendi düşüncesi mi kişiye sorgulatmaktır. İRADE VE KİŞİLİĞİN ZİRVE YAPTIĞI ÖZGÜR İNSAN MODELİ.
KURAN DIŞI VAHİY GELMESİ; lider kişi/kitabı yazan kişi "bu kitap bana yazdırıldı" gibi ifadelerle Allah'tan vahiy aldığını ima eder. "İlham geldi" gibi lafızlarla vahiy kelimesini kapatır. Bunları da "Hızırla görüştüm", "Peygamberimizle görüştüm" gibi ifadelerle kendisini takip edenlere yuttururlar. CEMAATİN AMACI; Kendi kitaplarının okunmasını sağlayarak Kuranın okunmasını engelleyip Kuran'ı işlevsiz hale getirmektir. SONUÇ; "Allah’a karşı yalan uyduran veya kendine bir şey vahyedilmemişken, “Bana vahyolundu” diyen, ya da “Allah’ın indirdiğinin benzerini ben de indireceğim” diye laf eden kimseden daha zalim kimdir?" (Enam 93) Son nebi olan resul Hz. Muhammed'dir (s.a.v) (Ahzab 40). Eğer biri kendisine Kurandan farklı bir vahiy geldiğini iddia ederse gelen yeni vahyin elçiliğini yapacağından dolayı "ben yeni nebiyim" iddiasında bulunmuş olur. KURAN'IN AMACI; kula kulluk ettirmemektir. YALNIZ ALLAH'A KARŞI SORUMLU OLAN İNSAN MODELİ.
KERAMET; Peygamberlere mucize verildi, bize de keramet(olağanüstü olaylar) verildi diye talebelere uçuk kaçık hikayeler anlatılarak tesir altına alınırlar. CEMAATİN AMACI; talebelerin de kendilerine karşı tam bir teslimiyet sağlamak. SONUÇ; Olağanüstü olaylar meydana getirmek yalnız Allah'a aittir. Bu kişiler kendi istedikleri zaman bu olayların oluştuğunu iddia ederler. Allah tarafından kendilerine bu konuda yetki verilmiş imajı yaratırlar. Halbuki Kuranda bunun böyle olmadığını şöyle görebiliriz. Ta-Ha suresi 65-68. ayetlerde anlatılan Musa (a.s) büyücüler kıssasında, Musa (a.s) büyücülerin yaptığı illüzyon karşısında korkuyor. Asayı yılan etme yetkisi Musa'da (a.s) olmadığı için ayette "Musa korktu" diyor. Yetki Musa'da (a.s) olsaydı korkmazdı. Allah olağanüstü olaylar meydana getirme yetkisini hiç kimseye vermemiştir. Bu sebeple, "Bizi, ayetler göndermekten, ancak, öncekilerin onları yalanlamış olması alıkoydu." (İsra 59) diyerek o kapıyı kapatmıştır. KURAN'IN AMACI; uçuk kaçık şeylerle yaşama, her işini kainatta Allah'ın belirlemiş olduğu kurallara göre düzenle. GERÇEKÇİ YAŞAYAN İNSAN MODELİ.
KADER; bütün olayların ezelden yazıldığını söyleyerek insanları uyuştururlar. CEMAATİN AMACI; yanlış yapılan işlerin sorumluluğunu Allah'a atmak ve hakkını aramayan köleler oluşturmak. SONUÇ; Fiillerin ezelden yazılmayıp (Hadid 22) insanların seçimine göre Allah tarafından onaylandığını öğretir. (Kasas 68) Bir de "Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır. Sana ne kötülük gelirse kendindendir." (Nisa 79) diyerek kötülüğün sebebi olarak insanın kendisini gösterir. KURAN'IN AMACI; olaylar karşısında suçu kendinde arayan insanlar oluşturmaktır. SORUMLULUĞUN KENDİSİNDE OLDUĞU İNSAN MODELİ.
Gayret bizden, başarı Allah'tan dır.

Alıntı... Orhan Özcan
 
 
Bölme2
Bölme3
Bölme2
Bölme3
Sayfa Başına Dönün 

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol